7 جاذبه گردشگری شگفت انگیز مکزیک
نوشته شده توسط : triptravel

مکزیک که از مدتها قبل به مقصد تعطیلات مورد علاقه برای ساکنان آمریکای شمالی تبدیل شده است ، اخیرا به طور فزاینده ای با گردشگرانی از اروپا مواجه شده است که به دنبال لذت بردن از آفتاب گرم و بی پایان این کشور و همچینین مناظر خیره کننده و سواحل شنی زیبا هستند . اکثر گردشگران از میراث فرهنگی غنی و غافلگیرکننده مکزیک یاد نمی کنند. اماکن باستانی آزتک و مایا از جمله این آثار هستند که حتی در میراث سازمان یونسکو ثبت شده اند. این مکانهای تاریخی میتواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند ، در دل آنها هزاران اتفاق تاریخی نهفته است که میتواند برای گردشگران جدید جالب توجه باشد. بهترین تجربه ای که میتوان در بازدید از کشور مکزیک کسب کرد ، فرهنگ غنی این کشور است ، ترکیبی جذاب از مردم بومی و همچنین تأثیرات استعماری از اسپانیا که در همه چیز از جمله خلاقیت های آشپزی این کشور گرفته تا موسیقی و رقص های پر جنب و جوش آن نمایان است . همچنین این کشور سرشار از گیاهان و جانوران است ، زیرا در منطقه آب و هوایی واقع شده است که همه چیز را از جمله بیابان های خشک گرفته تا جنگل های سرسبز گرمسیری را در بر میگیرد . حال چند نمونه از این جاذبه های شگفت انگیز را باهم مرور میکنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

سواحل دیدنی مایا ریوریا

مکانهای تفریحی ساحلی که در نزدیکی  خلیج مکزیک واقع شده اند ، مکانهای تفریحی کانکن ، پلی کارمن و جزیره کازیمل است که در مجموع با عنوان مایان ریوریا شناخته می شوند. این منطقه با شکوه و در حاشیه شبه جزیره یوکاتان هر ساله حدود 5 میلیون بازدید کننده را جذب می کندکه تاثیر بسزایی در روند درآمدزای گردشگری کشور مکزیک ایجاد کند. با وجود شلوغی و جمعیت زیاد در آنجا ، بعید است که بخاطر سواحل وسیع ریویرا و آب بی نظیر و شفاف کریستالی ، حضور جمعیت در آنجا را احساس کنید. همچنین در این منطقه می توان کارهای جالب فراوانی را انجام داد ، مانند دیدن دلفین ها  ، غواصی زیر آب در بین صخره های آبی و دیدن ماهی های آبهای گرمسیری از نزدیک. همچنین غواصی در بزرگترین موزه زیر آب دنیا ، مجموعه ای دیدنی و جذاب از مجسمه هایی که در عمق هشت متری زیر آب قرار گرفته اند. سپس بازدید از ویرانه های باستانی دوران مایان  که با پیاده روی در طول ساحل میتوانید آنها را مشاهده کنید.

 

شهر ساحلی پورتو والارتا

یکی دیگر از مقاصد گردشگری و ساحلی کشور مکزیک ، شهر ساحلی در کنار  اقیانوس آرام ، بنام  پورتو والارتا است. این شهر که اغلب به نام "Vallarta" مخف شده است ، برای اولین بار در دهه 1960 در برنامه تعطیلات به عنوان زمین بازی برای ثروتمندان آمریکای شمالی قرار گرفت  و از آن زمان در بین خارجی هایی که به دنبال خانه هایی در کنار ساحل با آب و هوای گرم و آفتابی هستند  بسیار محبوب شد. بخش های زیادی از این شهر همچنان دست نخورده باقی مانده است. امروزه  این شهر مسافرانی که با کشتی های مسافرتی قدیمی به دنبال دیدن دلفین ها در سطح آب هستند را به خود جلب می کند ، معمولا مسافران جوان تر به دنبال ماجراجویی هستند که آنها را با فعالیت های متنوعی همچون پاراگلایدر و اسکی روی آب میتوان یافت. برای کسانی که دوست دارند تعطیلات را بدون هیجان و با آرامش بیشتری سپری کنند ، این شهر مکانهای بسیاری را برای خرید اقلام هنری و صنایع دستی دارد که با قدم زدن در کنار خط ساحلی روز خوب خود را به پایان میرسانند

 

مرکز تاریخی مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی نه تنها پایتخت کشور مکزیک  است بلکه به لطف بسیاری از موزه ها ، گالری های هنری و جاذبه های تفریحی یکی از محبوب ترین مقاصد سفر توریستهای خارجی در این کشور است. در ابتدای ورود به این شهر تمرکز خود را بر روی مرکز تاریخی شهر متمرکز کنید ، یک مکان 15 کیلومتر مربعی از میراث جهانی یونسکو که دارای بیش از 1400 ساختمان مهم استعماری از قرن شانزدهم تا نوزدهم است. در این مکان  بیشتر جاذبه های مهم تاریخی شهر مکزیکو سیتی را خواهید دید ، بسیاری از آنها با فاصله از میدان قانون در مرکز اصلی  شهر قرار دارند . از جمله کاخ ملی ، کلیسای جامع متروپولیتن و کوههای آتشفشانی عظیم که مشرف به شهر هستند .  هر کدام بیش از 5000 متر ارتفاع دارند و منظره ای خیره کننده به این شهر جذاب میبخشند.

 

شهر تاریخی گواناجواتو

شهرگواناجواتو به لطف بسیاری از بناهای استعماری قدیمی ، بادهای همیشگی  و کوچه های باریک ، یک میراث جهانی یونسکو محسوب میشود ،  شهری که وقتی در آن پیاده قدم بزنید گویی که الماسی پیدا کرده اید. یک تجربه خاص لذت بخش دیگر ، بازدید از مکانهای مختلف آن ، از جمله میدان اصلی شهر با معماری باشکوه و تاریخی است که از دیدن آن در شب متحیر خواهید شد . شما در این شهر کلیسای زیبای و قدیمی سن دیگو و محل تئاتر خوارس  به همراه چشمه ها ، کافه ها و رستوران های سنتی با غذای محلی را برای شبگردی پیدا خواهید کرد.

 

مریدا - شهر سفید یوکاتان

پایتخت یوکاتان ، شهر مریدا است که یکی از قدیمی ترین شهرها در زمان استعمار مکزیک است و که میتوانید تاریخ را در این شهر به وضوح مشاهده نمایید. یک سفر یک روزه در آنجا به اندازه اقامت در سواحل زیبای مکزیک میتواند برای شما جذاب باشد . مریدا در سال 1542 توسط اسپانیایی ها تأسیس شد ، و با الگوی شبکه ای مانند بنا نهاده شده است و به راحتی می توانید چندین پارک جذاب و بناهای قدیمی زیبا را در آنجا کشف کنید. تأثیرات معماری اروپایی در همه جا وجود دارد ، به ویژه در میادین شهرها و مکانهایی که هنوز آثاری از معماری فرانسوی در آن دیده می شود.

 

 

کوزومل  زندگی در جزیره

در جزیره کوزومل تقریبا همه چیزهای مورد نیاز برای یک استراحت کامل وجود دارد. این بهشت گرمسیری که در 20 کیلومتری شبه جزیره یوکاتان واقع شده است ، نام خود را از مایان ها می گیرد که به معنی "سرزمین پرستوها" که مدتهاست ساکن آنجا هستند. در حالی که اولین بازدیدکنندگان از این جزیره قاچاقچیان و دزدان دریایی اروپایی بودند ، مسافران امروزی با شوق دیدن از آفتاب بی پایان این جزیره به اینجا کشیده می شوند.  همچنین صخره های مرجانی و جانوران دریایی این جزیره میتواند شما را ترقیب به غواصی در عمق آب کند تا از دیدن مناظر زیر آب شگفت زده شوید. همچنین میتوانید با گشتی در این جزیره از مکانهای تاریخی جذاب در این شهر دیدن کنید. البته اگر فرصت کافی بعد از غواصی را داشته باشید.

 

 

بنای تاریخی مورلیا

الماس یک شهر ، بنای استعماری مورلیا مکانی است لذت بخش برای بازدید در مکزیک ، خواه شما برای چند روز یا طولانی تر در اینجا باشید. تغییرکمی در چیدمان این شهر تاریخی ایجاد شده است ، که در سال 1541 تأسیس شده ، که به لطف بیش از 200 ساختمان مرتفع که صدها سال از ساخت آن میگذرد ، کل هسته مرکزی شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شده است.نکته مهم بازدید ، گذراندن زمان در بنای باشکوه آرماس پلازا است. حدود 500 سال پیش این مکان برای پیاده روی و کشف اطراف آن محیا گردید . ضمن اینکه کافه ها و رستورانهای جذاب آنجا با غذاهای مخصوص و سنتی مکزیکی از شما پذیرایی خواهند کرد.

 

7 جاذبه گردشگری شگفت انگیز مکزیک 

 

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: